onsdag 9 november 2011

Alla skriver doktigt

Idag har jag påbörjat sammanställa texten till området möllan som vi valt ut
som ett av våra områden. Min första tanke var att trycka väldigt mycket på
mångkulturen som faktiskt präglar möllan och som faktiskt gjort det till det unika
område som det är idag. Tänkte beskriva hur det såg ut vad som hände där under dagarna
(fruktförsäljningen) och även dra upp lite nattliv och resturanger som de människor vi intervjua
hade tagit upp, för då vet vi redan att det är ett allmänt intressa att få information om dessa
ställena i målgruppen vi valt ut(baserat på det vi fick ut av intervjuerna).
Efter ett tag när jag började skriva valde jag att korta ner det tilltänkta stycket om vad som händer
där på dagarna, på grund av att vad vi sett från intervjuerna och mina egna åsikter (Jag tillhör målgruppen vi valt)
att en fruktmarknad är inte intressant och inget men tycker är roligt men tänker ända nämna det snabbt då
jag anser det är en viktigt del i vad som händer på Möllan även fast det inte är så intressant för vår målgrupp.
Jag uttökade stycket om pubar/resturang/nattliv då detta är det som intresserar vår målgrupp och då ansåg jag att
detta var det som jag skulle lägga störst vikt på. Jag tog även med hur man tar sig dit och hur infrastrukturen ser ut,
då detta är mycket väsentligt då man kan anta att turister som besöker Malmö inte vet hur man kommer till möllan.
Detta var det jag hann med på 2 lektioner (Måndag-Tisdag). 

Mvh
Fredrik Olsson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar